Palvelukulttuuri

Palveluiden ja palvelukulttuurin (asenne) kehittäminen

Asenne ratkaisee palvelukokemuksen! 

Vaikka kaikki ei aina menisikään niin kuin Strömsössä, voi asiakaspalvelijan oikea asenne pelastaa paljon, yleensä kaiken. Monesti kyse on aika pienistäkin asioista: 

- asetumme asiakkaan asemaan
- olemme aidosti kiinnostuneita hänen tilanteestaan ja tavoitteistaan
- etsimme asiakkaalle sopivaa ratkaisua, toki meillä on reunaehtomme ja lainsäädäntömme, mutta niitäkin voi käyttää monella tavalla
-  olemme joustavia ja ketteriä, olemme niin vähän byrokraattisia virkamiehiä kuin mahdollista
- puhumme asiakkaan kanssa samaa kieltä, emme eksytä asiakasta käsitteiden viidakkoon

Mitä muita asioita tarvitaan palvelukulttuurin kehittämiseen? 

Asiakaslähtöisten palveluiden kehittämiseen tarvitaan toki paljon muutakin. Siihen edellä kuvatut asiat ja niiden kautta kertyvä tieto asiakaskokemuksista ja asiakkaiden tilanteista, antaa meille hyvän pohjan myös asiakaslähtöisten palveluiden kehittämiseen. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti